Inloggen training

Ben je al ingeschreven bij Alcohol en ik? Dan kun je hier inloggen.

Inloggen >

Heb je nog geen account? Meld je dan aan.

Aanmelden >

Veelgestelde vragen over aanmelden en inloggen

Bekijk onderstaand de veelgestelde vragen over aanmelden en inloggen. Heb je een technisch probleem bekijk dan de informatie over problemen bij het inloggen.

 

De training Alcohol en Ik zonder coach is gratis en anoniem. Voor de aanmelding vragen wij je een schuilnaam en een e-mailadres te kiezen.

Vul je e-mailadres en je schuilnaam in. Het e-mailadres is ook gelijk je gebruikersnaam. Je ontvangt een e-mail met je wachtwoord.

Zorg dat de pop-up blokkade in je browser is uitgeschakeld anders werkt de website niet.

Controleer of onderstaande zaken goed gaan:

Maak geen gebruik van de functie knippen en plakken

Toets het wachtwoord in en maak geen gebruik van de functie knippen/plakken. Er kan een spatie in het wachtwoord komen als je knippen en plakken gebruikt. Beter is om het wachtwoord over te typen.

Staat de Caps Lock toets uit?

Vul het wachtwoord opnieuw in en let op het onderscheid tussen hoofd- en kleine letters.

Heb je de juiste gebruikersnaam ingevuld?

Controleer of je de juiste gebruikersnaam gebruikt. De gebruikersnaam is het e-mailadres dat je opgegeven hebt bij de aanmelding: let op hoofd- en kleine letters en op de uitgang .com of .nl).

Controleer of je de juiste gebruikersnaam gebruikt (let op hoofd- en kleine letters en op de uitgang .com of .nl). De gebruikersnaam is het e-mailadres dat je opgegeven hebt bij de aanmelding.

Lukt het niet? Vraag dan een nieuw wachtwoord aan.

Ga naar de inlogpagina en klik op 'wachtwoord vergeten'. Op het volgende scherm vul je je e-mailadres in dat bij ons bekend is.

Als je dat hebt gedaan, krijg je een e-mail waarmee je het wachtwoord opnieuw kunt instellen. Klik op de link in de email.

Het inlogscherm wordt geopend. Klik op “Reset uw wachtwoord”. Je krijgt de melding dat een e-mail wordt verstuurd met een nieuw wachtwoord.

Open deze e-mail en vul je gebruikersnaam (e-mailadres) en het nieuwe wachtwoord in. Tenslotte krijg je de mogelijkheid om een wachtwoord van je eigen keuze in te vullen.

Op verschillende apparaten en met verschilende internetbrowsers is dit anders:

Internet Explorer

Afhankelijk van de versie verschijnt de melding dat een pop-up geblokkeerd wordt boven of onderaan het scherm. Klik vervolgens op de knop “Opties voor deze website” en selecteer de optie “Altijd toestaan”.

Firefox

Boven in beeld komt de waarschuwing dat Firefox voorkomen heeft dat deze website een pop-up venster opende. Klik op de knop “Opties” en selecteer de optie “toestaan”.

Google Chrome

Rechtsboven verschijnt de waarschuwing “Pop-up geblokkeerd”. Klik vervolgens op de knop met het kruisje die voor de waarschuwing staat en selecteer vervolgens de optie “Altijd toestaan”.

I-pad

Op de iPad staat standaard de blokkering van pop-up’s aan. Hierdoor worden nieuwe schermen niet getoond.

Om dit aan te passen ga je naar het startscherm op je iPad (grote knop drukken) en druk je op Instellingen. In de linker kolom zie je een afbeelding met de tekst Safari. Druk daar op. In de rechter kolom staat aan de onderkant “Blokkeer pop-ups”. Zet deze schakelaar uit en ga terug naar Safari.

Als je nu op een taak drukt krijg je de vraag “Deze website probeert een pop-upvenster te openen. Druk op “Sta toe” en de taak opent in een nieuw tabblad.

Melding anti-virus software van jouw computer

Kijk in de help-informatie van jouw anti-virus software om te zien hoe je de pop-up blokkering uit kan zetten.

Installeer de browser Safari uit de App Store. In veel gevallen is deze al aanwezig op de iPad). Bij de instellingen van Safari schakel je de optie Blokkeer pop-ups uit. Vervolgens krijg je bij de eerste opstart van het portaal (naam is EMHP) de vraag of je wil blokkeren. Dit dien je dan met nee te beantwoorden.

Installeer Chrome voor je iPad.

Maak een schermafdruk van het probleem door tegelijkertijd op de toetsen Alt, Ctrl en Print Scrn (Windows; knop rechtsbovenaan op je toetsenbord) te drukken. Plak de schermafdruk in een e-mail en stuur samen met het versienummer van je webbrowser naar ehealth@anteszorg.nl

Andere vraag?

Heb je een andere vraag? Stel dan hier je vraag.